W kliku słowach o listwach cenowych

Patrząc na średnią półkę w swoim sklepie, prawdopodobnie skoncentrujesz się na poprawieniu oczywistych aspektów. Jeśli jest nieuporządkowany, musisz go naprawić. Jeśli stosowana przez Ciebie technika promocyjna nie działa, musisz ją zmienić. Ale co z drobnymi szczegółami, które z pewnością mogą pozostać niezauważone? Takich jak paski listwy cenowe, zawieszki i gadżety na półkach?

Nadszedł czas, aby zastanowić się, jak najlepiej wykorzystać paski z listwy cenowe

Możesz użyć listwy cenowych, aby edukować swoich klientów

Chociaż listwy cenowe używasz głównie do wieszania lub prezentowania towarów swoim klientom, możesz zrobić z nimi o wiele więcej. Tak się stanie, jeśli spojrzysz poza ich podstawowy cel.

Jedną z alternatywnych funkcji jest wykorzystanie ich do edukowania klientów. Dla jasności w tym przypadku skupiamy się na edukacji, a nie na reklamie (na co zwracamy uwagę w punkcie poniżej). Chociaż oba mają podobny charakter, istnieje różnica.

Załóżmy na przykład, że chcesz edukować swoich klientów na temat korzystania z produktu na półce. Jeśli na omawianej półce znajduje się alkohol, możesz rozważyć umieszczenie listwy cenowych w celu wyświetlenia informacji do stworzenia np. idealnego koktajlu.

Innym przykładem jest wykorzystanie miejsca do podania informacji o źródle produktu na półce, lub, w jaki sposób Twój sklep detaliczny pozyskuje swoje produkty w ramach określonej kategorii. Choć może się to wydawać promocyjne, koncentruje się przede wszystkim na edukacji. Co więcej, biorąc pod uwagę, że klienci są dziś świadomi tego, co kupują i dlaczego dostarczenie im takich informacji może pomóc im w podjęciu decyzji o zakupie.

Gdy zdadzą sobie sprawę, że jesteś tam, aby pomóc im w dokonaniu najlepszego możliwego wyboru, będą bardziej ufać Tobie i Twojemu sklepowi.

Artykuł opracowała firma Kon-Plast – listwy cenowe.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *