Siłowniki w pojazdach ciężarowych i dostawczych.

Praktycznie każdy pojazd ciężarowy czy też dostawczy, będzie wyposażony w pewną ilość siłowników, które są tutaj niezbędne do zachowania pewnej funkcjonalności pojazdu. Chodzi nam tutaj na przykład o wywrotkę ciężarową, czy też windę w pojazdach dostawczych, jak również o dźwigi i stabilizację pojazdu w terenie. Wszędzie tam wykorzystywane są siłowniki, które powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie technicznym, gdyż jakiekolwiek nieprawidłowości w ich pracy mogę przekładać się na obniżenie poziomu bezpieczeństwa eksploatacji pojazdów ciężarowych i dostawczych. Warto tutaj więc regularnie przeprowadzać przegląd techniczny siłowników, aby ewentualnie uszkodzenia wychwycić jak najszybciej, zanim doprowadzimy do tragedii.

Regularne przeglądy techniczne.

Tak jak już wspomnieliśmy, najlepszym sposobem na uniknięcie trudności w tym przypadku, będzie regularne przeprowadzanie przeglądów technicznych naszych pojazdów ciężarowych oraz dostawczych, dzięki czemu będzie można na bieżąco wykrywać wszystkie początkowe uszkodzenia i je usuwać. Dobry serwis siłowników w samochodach ciężarowych i dostawczych będzie nam gwarantować nie tylko stwierdzenie uszkodzeń czy też korozji powierzchniowej, ale zapewni także możliwość przeprowadzenia ich regeneracji. Oczywiście musimy zdawać sobie sprawę z tego, iż w tylko w przypadku odpowiednio wczesnego wychwycenia niezgodności i korozji powierzchniowej, możliwe będzie przeprowadzenie regeneracji siłowników, toteż wspomniana już przez nas regularność przeprowadzania przeglądów technicznych będzie tutaj odgrywać zdecydowanie największą rolę. Oczywiście koszt regeneracji siłownika będzie dość wysoki, aczkolwiek z całą pewnością jest to niewiele w porównaniu z kosztem zakupu nowego siłownika, czy też strat powodowanych przez jego na przykład pęknięcie w trakcie pracy. Jednym słowem warto tutaj przynajmniej dwa razy w roku przeprowadzić przegląd techniczny przynajmniej samych siłowników, oraz układu pneumatyki ze szczególnym zwróceniem uwagi na punkt osuszacza powietrza.

Osuszacz powietrza.

Bardzo ważnym elementem całego układu jest wspomniany przez nas przed chwilą osuszacz powietrza. Zapobiega on przedostawaniu się wilgoci do układu sprężonego powietrza, która jest podstawową przyczyną korodowania siłowników pneumatycznych. Brak osuszacz, lub też jego wadliwa praca, będzie przekładać się na zwiększony poziom wilgotności powietrza dostarczanego do siłowników, co z kolei przekłada się na zwiększone ryzyko korodowania ich powierzchni roboczej. Dlatego też, tak ważnym jest, aby w trakcie przeglądów technicznych w serwisie samochodowym, sprawdzić dość wnikliwie prawidłowość pracy przede wszystkim osuszacza powietrza. W przeciwnym przypadku, niestety ale narażamy na poważne uszkodzenia cały układ w tym przede wszystkim kosztowne siłowniki i zaciski hamulcowe, a to jak wiemy przekładać się będzie także na obniżenie poziomu bezpieczeństwa eksploatacji danego pojazdu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *