Wymiana a regeneracja siłowników w pojazdach samochodowych

Praktycznie w każdym pojeździe samochodowym będziemy mieli do czynienia z przynajmniej jednym siłownikiem, a w szczególności w przypadku pojazdów ciężarowych, które dużą część swojej funkcjonalności opierają właśnie o siłowniki. Koniecznością będzie jednak tutaj zadbanie o to, aby siłowniki te mogły działać jak najlepiej i zapewniać pełną funkcjonalność pojazdu, wobec czego też, należy regularnie przeprowadzać przeglądy ich stanu technicznego, dzięki czemu możliwe będzie w miarę szybkie wychwycenie ewentualni nieprawidłowości w działaniu. Zobaczmy jednak skąd biorą się te nieprawidłowości i co robić w przypadku ich wychwycenia, bowiem nie zawsze jest to takie oczywiste, jakby się mogło na pierwszy rzut oka wydawać.

Najczęstsze uszkodzenia siłowników oraz ich przyczyny.

W pierwszej kolejności, warto sobie tutaj powiedzieć, iż w przypadku siłowników w pojazdach samochodowych, bezsprzecznie najważniejsze będzie to, aby sprężone powietrze do nich doprowadzane nie zwierało zbyt wysokiego poziomu wilgotności. Dopuszczalny poziom to 21%, zaś wszystkie wartości przewyższające te granicę, będą przyczyniać się do zwiększenia ryzyka wystąpienia korozji siłowników. Dlatego też, należy w pierwszej kolejności zadbać o to, aby osuszacz powietrza w układzie pneumatyki działał w stu procentach prawidłowo, bowiem tylko to będzie w stanie zagwarantować nam prawidłową pracę całego układu, bez narażania poszczególnych podzespołów na korodowanie. Jeśli zaś dopuścimy do korozji, niestety, ale w wielu przypadkach koniecznością może się okazać wymiana siłownika, co niestety pociąga za sobą dość spore koszty. O wiele lepszym rozwiązaniem będzie przeprowadzenie regeneracji siłownika, niemniej jednak w tym celu postęp korozji nie może być zbyt wielki. Regeneracja siłowników, będzie możliwa tylko i wyłącznie w przypadku, kiedy wychwycimy początkowe stadium korozji powierzchni siłowników, a w przypadkach bardziej zaawansowanych, raczej nie będzie możliwe uratowanie siłownika.

Przebieg procesu regeneracji siłownika.

Jeśli uda nam się odpowiednio wcześnie wychwycić problemy z korodowaniem powierzchni siłownika, możliwa do przeprowadzenia będzie regeneracja siłowników motoryzacyjnych, która jednak powinna być przeprowadzana przez odpowiednio doświadczonych specjalistów w dobrych warsztatach. Chodzi tutaj o to, iż w pierwszej kolejności należy dokładnie usunąć wszystkie skorodowane fragmenty z powierzchni siłownika, a następnie, poprzez napawanie uzupełnić ubytki. Kolejnym krokiem będzie szlifowanie i powierzchniowe utwardzanie wypełnionych ubytków, celem utrzymania poprzedniego wymiaru średnicy w jego tolerancjach. Generalnie, można powiedzieć, iż zregenerowany siłownik bez większych trudności będzie dla nas pracować dalej, zapewniając nam kolejne oszczędności związane z koniecznością zakupu nowego, a to zawsze będzie bardzo korzystne. Musimy tutaj więc bacznie obserwować nasze siłowniki w pojazdach, gdyż pierwsze oznaki korozji, które bez trudu możemy wychwycić samodzielnie, będą najważniejszym sygnałem ostrzegawczym, iż pora przedsięwziąć jakieś kroki mające na celu naprawę zużywającego się siłownika, oraz oczywiście usunięcie przyczyny pojawienia się korozji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *