Zadbać o właściwe ciśnienie tętnicze.

Idealny poziom ciśnienia tętniczego u zdrowego człowieka powinien oscylować w granicy 120/80 mmHg, co jest powodowane faktem tego, iż nasze narządy wewnętrzne pracują najlepiej w przypadku kiedy serce pompuje krew z takim właśnie ciśnieniem. Dopuszczalną wartością jest także 139/89 mmHg, niemniej jednak w przypadku, kiedy którakolwiek z tych wartości będzie stale utrzymywać się na wyższym poziomie, koniecznością będzie zasięgnięcie opinii lekarza. Z reguły w przypadkach, kiedy nie dzieje się nic poważnego, głównym zaleceniem lekarza będzie zmiana trybu życia, aby nie doprowadzić do poważniejszych chorób i dolegliwości które pojawiać się mogą w wyniku nadciśnienia.

Problemy wynikające z trwałego nadciśnienia.

Jako, że nadciśnienie prowadzi do niewłaściwej pracy poszczególnych narządów naszego organizmu, trzeba pamiętać, iż w dłuższej perspektywie czasowej może ono prowadzić do poważniejszych dolegliwości. Najczęściej w wyniku trwałego nadciśnienia dochodzić będzie do uszkodzeń wzroku czy też niewydolności nerek. Przyspiesza ono rozwój miażdżycy, zwiększa ryzyko zawału serca, jak również grozi udarem mózgu. Są to przyczyny bardzo ważne, dla których nie powinniśmy lekceważyć, jakichkolwiek symptomów powyższego ciśnienia naszego serca.

Jak zapewnić sobie prawidłowe ciśnienie?

Oczywiście można podejmować kroki, które będą miały na celu niedopuszczenie do pojawienia się nadciśnienia, bowiem są pewne zachowania, które mu sprzyjają. Poniżej przedstawimy listę najczęstszych, podstawowych przyczyn, leżących zazwyczaj u podstaw źródeł pojawiania się nadciśnienia.

  • Otyłość – to bardzo powazna sprawa. Tutaj szacuje się, iż utrata 1 kg masy ciała będzie odpowiedzialna za spadek ciśnienia rzędu 2-3 mgHg. Warto tutaj zrezygnować z tłustego mięsa i słodyczy, zaś posiłki rozłożyć w czasie dnia tak, aby zjadać często, w niewielkich porcjach. Najlepiej aby posiłków w ciągu dnia było 4-5.
  • Niedobór witamin – to także bardzo często przyczyna pojawiania się nadciśnienia. Warto więc zjadać dużo warzyw i owoców, szczególnie tych, które dostarczają witaminy C, bowiem jej stały niedobór może być przyczyna utrzymującego się skurczu naczyń krwionośnych.
  • Sól – podnosi ciśnienie, wobec czego warto ograniczyć jej spożywanie, lub przerzucić się na sól dietetyczną, która nie podnosi ciśnienia.
  • Aktywność fizyczna – częsta gimnastyka oraz pływanie pomagają obniżyć ciśnienie, aczkolwiek nie powinniśmy forsować organizmu i raczej postawić na umiarkowaną aktywność fizyczną. Warto na przykład zrezygnować z codziennego dojeżdżania do pracy samochodem, a skorzystania w jego miejsce z komunikacji miejskiej. Spacer na przystanek zapewni nam dobrą i korzystną dla zdrowia porcję ruchu na świeżym powietrzu.
  • Stres i nerwy – te czynniki także sprzyjają pojawianiu się nadciśnienia, wobec czego warto zadbać o ich wyeliminowanie z naszego codziennego życia. Zmieńmy stresującą pracę, nauczmy się podejmować decyzji na spokojnie, bez niepotrzebnego stresu i napięcia, a na pewno oddalimy wizję pojawienia się nadciśnienia.
  • Zioła – bardzo popularna jest także profilaktyka nadciśnienia z wykorzystaniem ziół. Z domowych ziół, bardzo dobrze wpływać będą np.: kminek, majeranek, lubczyk, tymianek, oregano, bazylia w szczególności jeśli ich użytkowanie wdrożymy do naszej diety w miejsce soli. Dodatkowo możemy także zdecydować się na zakupienie odpowiednio przygotowanych mieszanek ziołowych w formie herbat lub naparów, które także będą wpływać korzystnie na stan naszego ciśnienia, na przykład poprzez wpływ na nasz spokój, obniżenie poziomu stresu, czy też neutralizację skutków palenia tytoniu oraz picia kawy.

Podsumowanie

Generalnie rzecz ujmując, można powiedzieć, iż walka z nadciśnieniem jest jak najbardziej możliwa do przeprowadzenia i wygrania, aczkolwiek trzeba będzie się nieco zmobilizować, aby zmienić niektóre ze swoich nawyków żywieniowych, bowiem to właśnie one w pierwszej kolejności będą odpowiedzialne za pojawianie się nadciśnienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *